Her finder du de mest stillet spørgsmål

Vi anbefaler altid, at du tester din hastighed med en computer direkte forbundet til dit kabelmodem.

se eventuelt vores forklaring på tab af hastighed over Wifi under kundeservice > Vejledninger  

Du kan teste dit hastighed her: www.tjekditnet.dk 

 

Vores montør skifter/monterer et skillefilter hvor kablet fra vejen kommer ind i huset. Dette kunne være i et teknikskab, på loftet. Fra dette nye stik, tilkobles de eksisterende TV installationer igen, og et nyt kabel forbindes med et modem, som skal placeres et tørt sted med stuetemperatur (0-45°C og 10-90% RF). Kablet på op til 20m samt stik er inkl. Kabeltræk kan tilvælges under bestilling eller kontakt kundeservice

Ja, til vort modem kan du tilslutte din egen (trådløse)router. Der kan dog være routere som ikke kan levere den båndbredde som der tilbydes, hvorfor der i nogle tilfælde bør anskaffes et nyt.

Når du har sat nyt udstyr på skal det registres. Det gøres ved at tilgå en hjemmeside som du ikke har besøgt fornyligt. der efter skal du bruge Kunde nr. og kode.

Hvis du har fået  ny router, vil du første gang du forsøger at gå på internettet blive mødt af en Kjærgaard-Login side hvor du skal indtaste kundenummer og kodeord.

Disse oplysninger får man når man bliver oprettet som kunde. Skulle oplysningerne være gået tabt, Kan man kontakte Kjærgaard-Nettet.

For at op- eller nedgradere din internetforbindelse skal du blot kontakte vores kundeservice.

Dog er der et nedgraderingsgebyr på 395,-. Opgradering er gratis.

Hos Kjærgaard-Nettet leverer vi forbindelser fra 256/128 Kbit/s og op til 100/30 Mbit/s. 

Vores montør skifter/monter et skillefilter hvor kablet ude fra vejen kommer ind i huset.
Dette kunne være i et teknikskab, på loftet eller i stuen. Fra dette nye stik, tilkobles de eksisterende TV installationer igen, og et nyt kabel herfra skal forbindes med modemet, som skal placeres et tørt sted med "stuetemperatur" (0-45°C og 10-90% RF).
Kabel på op til 20m samt stik er incl.

Ja, du kan godt modtage internet uden at have en tv pakke fra antenneforeningen,  det koster 25,- pr/mdr til antenneforeningen

Du kan altid se om dit kabelmodem har forbindelse til centralen. når de 4 første lamper 
Lyser konstant altså ”POWER” ”DS” ”US” og ”ONLINE”  så er dit kabelmodem online.

Første gang dit modem starter op, kan der gå op til 30 min før den er klar. 

Derefter kan man se om der er lys i ”ETHERNET” eller ”LINK”
(Eller "WIRELESS" hvis man har tilvalgt WIFI)
Hvis den lyser konstant så har den forbindelse, og hvis den blinker,
Betyder det at der bliver sendte dataover kablet.

Ellers Tjek Link

Er du ved at bygge nyt hus, er det vigtig at du sammen med de andre kabler, for ført et antennekabel fra tv stander og ind i dit teknikrum. 

Vi kan derefter sørger for tilslutning af både tv og internet samt indmeldelse i antenneforeningen. 

Du skal huske at ændre serverporten til udgåendepost(SMTP) til port 366

I alle abonnementer følger der op til 10 mail konti med,   (undtagen er 256/128 pakken.)

ja det kan du godt. Det koster 25,- pr/mdr. som bliver afregnet 1 gang årligt. 

Du skal kontakte kundeservice for at få åbnet adgang til din mailkonto.

Der opkræves altid pr. kvartal. 

Første opkrævning vil derfor ofte være baseret på en skæv perioden, idet kun ganske få abonnementer vil starter den 1. i et kvartal.

Samtidig er første opkrævning ofte delvis bagud, idet vi først fakturerer kunden, når abonnementet er kommet i drift.

Dette medfører en afregning med "skæve" beløb (også selv om startdato er 1.), hvorfor første faktura kan virke en smule forvirrende

Hvis du fraflytter vores dækningsområde, eller ønsker at opsige dit abonnement, skal du varsle os det. Opsigelsesperioden er løbende måned plus en måned.

VIGTIGT: abonnementet ophøre først når modem og strømforsyning er tilbageleveret til os. Du modtager her en kvittering for at alt er afleveret og abonnementet nedlagt.

Hvis du fraflytter vores dækningsområde, eller ønsker at opsige dit abonnement, skal du varsle os det. Opsigelsesperioden er løbende måned plus en måned.

VIGTIGT: Abonnementet ophører først når modem og strømforsyning er tilbageleveret til os på Helge Nielsens Allé 10, 8723 Løsning. Du modtager her en kvittering for at alt er afleveret og abonnementet nedlagt. 

I forbindelse med flytning inden for dækningsområde, skal kontakte vores kundesupport.

2,4 Ghz er det mest brugte, og rigtige mange husstande har en trådløsrouter som benytter sig af 2,4 Ghz frekvensbåndet. 

5 Ghz er mindre brugt og derfor også mindre belastet, derfor er det en fordel at vælge en trådløsrotuer som har 5 Ghz indbygget. 

Dårligt eller langsom forbindelse over Trådløs kan vare at flere grunde,

tjek vores vejledning om hvad der kan påvirke dig hastighed.

kundeservice > Vejledninger

Ja, trådløs går det muligt af forbinde flere enheder på samme til en trådløs router eller AP.

Men jo flere enheder tilslutter kan muligvis nedsætte ydeevnen på det trådløse signal.

og det kan gå ud over hastigheden, tjek vores guide om hvad men kan gære for at få det bedste signal.

kundeservice > Vejledninger

Der kan være flere oversager til at det ikke dækker huset.

Se vores vejning om "HVAD PÅVIRKER TRÅDLØS HASTIGHED"

http://www.kjaergaard-nettet.dk/index.php/kontakt/hjelp/netvaerk#hastighed